Connect with us

LIFE

Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν σταματήσουμε να βγαίνουμε έξω-Η έρευνα που θα σε αφήσει άφωνο!

Published

on

covid-19 εμβόλιο, covid-19 αντιμετώπιση, covid-19 προστασία, covdi-19 φάρμακο, covid-19 Ελλάδα,

Τα συνεχόμενα lockdown μας έχουν καταδικάσει να περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας σε εσωτερικούς χώρους, αλλά τι επιπτώσεις έχει αυτό στο σώμα μας; Ενώ μας επιτρέπεται να ασκούμαστε έξω κατά τη διάρκεια του lockdown, οι φόβοι τόσο του κοροναϊού όσο και του κρυολογήματος μας ανάγκασαν να παραμείνουμε στα σπίτια μας για το χειμώνα.

Ωστόσο, οι νέες μας συνήθειες μπορεί να επηρεάζουν το σώμα μας περισσότερο από ό, τι νομίζουμε. Το να μένετε συνεχώς μέσα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία σας
Εκτός από το γρήγορο τρέξιμο παντοπωλείων ή κυριολεκτικά, πολλοί από εμάς δεν βλέπουμε τον ήλιο για μέρες κάθε φορά. Αλλά αποδεικνύεται ότι αυτή η έλλειψη καθαρού αέρα, ηλιακού φωτός και κοινωνικοποίησης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία μας με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

covid-19 εμβόλιο, covid-19 αντιμετώπιση, covid-19 προστασία, covdi-19 φάρμακο, covid-19 Ελλάδα,

1. Μπορεί να έχετε λίγο κυκλοθυμία
Ενώ η παραμονή κουλουριασμένη στον καναπέ φαίνεται σαν μια άνετη ιδέα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, το να μην έχετε αρκετό χρόνο έξω μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στη διάθεση και σε περιπτώσεις κατάθλιψης. Αυτό συμβαίνει επειδή χωρίς το ύπαιθρο, έχετε την τάση να βιώνετε τα ίδια πράγματα κάθε μέρα, κάτι που μπορεί να σας αφήσει να αισθανθείτε λίγο στάσιμοι.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Environmental Psychology έδειξε ότι η εμπειρία της φύσης ενίσχυσε τη ζωτικότητά μας έως και 40%, ενώ η παραμονή στο εσωτερικό είχε το αντίθετο αποτέλεσμα. Σε συνδυασμό με τους πολλούς κοινωνικούς, οικονομικούς και άγχους υγείας του κοροναϊού, δεν είναι περίεργο ότι δεν αισθανόμαστε τόσο χαρούμενοι.

2. Ίσως ξοδεύετε περισσότερο χρόνο στις συσκευές σας
Η παραμονή μέσα σε όλη την ημέρα μπορεί να σας ζητήσει να καταφύγετε σε συσκευές και οθόνες για διασκέδαση . Ωστόσο, αυτή η πρακτική μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες συνήθειες που συχνά μπορούν να επιδεινώσουν τα προβλήματα ψυχικής υγείας.

covid-19 εμβόλιο, covid-19 αντιμετώπιση, covid-19 προστασία, covdi-19 φάρμακο, covid-19 Ελλάδα,

Το 2018 το International Journal of Environmental Research and Public Health εξέτασε σχεδόν 300 μελέτες που έδειξαν ότι ο υπερβολικός χρόνος οθόνης μπορεί να επιδεινώσει το άγχος και την κατάθλιψη και μπορεί ακόμη και να οδηγήσει σε εθισμό στην οθόνη. Αυτή η εθιστική ή παρορμητική χρήση συσκευών θα μπορούσε ακόμη και να αφαιρέσει χρόνο από δραστηριότητες που θα βοηθούσαν σε προβλήματα ψυχικής υγείας, όπως άσκηση ή κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.

3. Μπορεί να μην κοιμάστε καλά
Ένας συνδυασμός αυξημένου στρες και χρόνου οθόνης μπορεί επίσης να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου σας. Έτσι, εάν αισθάνεστε κουρασμένοι όλη την ημέρα, μόνο για αργότερα να πετάξετε και να γυρίσετε τη νύχτα, ίσως χρειαστεί να βγείτε έξω.

Η έλλειψη φυσικού φωτός θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει τον τρόπο ύπνου σας καθώς το σώμα συχνά βασίζεται στο φως του ήλιου ή στην έλλειψη αυτού, για να μάθει πότε είναι ώρα να χτυπήσετε το σανό. Η διαμονή σε σπίτια που έχουν λιγότερη έκθεση στο φως θα μπορούσε στη συνέχεια να προκαλέσει τη διάθεσή σας και το κίνητρο να κάνετε μια βουτιά όλα επειδή δεν κοιμάστε καλά.

4. Τα επίπεδα βιταμίνης D μπορεί να μειωθούν
Η λήψη της ημερήσιας δόσης του ηλιακού φωτός επιτρέπει στο σώμα σας να παράγει βιταμίνη D, τη βιταμίνη που υποστηρίζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς και τη ρύθμιση του ασβεστίου. Ενώ είναι δυνατόν να καταναλώνετε βιταμίνη D μέσω τροφών, συνήθως μόλις 10-30 λεπτά ηλιακού φωτός μπορεί να σας δώσει την καθημερινή σας πρόσληψη.

Όμως, με την πάροδο του χρόνου, η έλλειψη ηλιακού φωτός ή η διατροφική κατανάλωση βιταμίνης D μπορεί να οδηγήσει σε ανεπάρκεια, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε χρόνια προβλήματα υγείας όπως ο διαβήτης, το χαμηλό σάκχαρο στο αίμα και έχει ακόμη συνδεθεί με σοβαρά συμπτώματα κοροναϊού.

5. Το ανοσοποιητικό σας σύστημα μπορεί να εξασθενήσει
Δεν είναι μόνο η έλλειψη βιταμίνης D που μπορεί να βλάψει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, αλλά τα συναισθήματα της μοναξιάς και της κατάθλιψης μπορούν επίσης να εμποδίσουν την ικανότητά σας να καταπολεμήσετε τη μόλυνση.

Μια μελέτη το 2015 δείχνει ότι οι ερευνητές βρήκαν μια σχέση μεταξύ της μοναξιάς και της φλεγμονώδους απόκρισης του σώματος. Μια άλλη μελέτη το 2020 διαπίστωσε επίσης ότι αυτά τα συναισθήματα διαπροσωπικού στρες θα μπορούσαν ακόμη και να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης αναπνευστικών ιών.

Το να βγείτε έξω για να συνδεθείτε με κάποιον οικείο φίλο σας μπορεί να μειώσει αυτά τα συναισθήματα της μοναξιάς και με τη σειρά του να δώσει στο ανοσοποιητικό σας σύστημα μια πολύ αναγκαία ώθηση.

6. Το βάρος και η φυσική κατάσταση μπορεί να υποφέρουν
Μία από τις πιο εμφανείς συνέπειες του να μην βγαίνεις έξω είναι η καθυστέρηση της άσκησης.

Ενώ περνάτε περισσότερο χρόνο στο εσωτερικό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα σταματήσετε να ασκείτε ή να αυξήσετε το βάρος, αυτό το καθιστά ευκολότερο. Σε τελική ανάλυση, τα σνακ είναι μόλις λίγα μέτρα μακριά. Επιπλέον, το να μένεις μέσα σε όλη την ώρα σημαίνει ότι συχνά χάνουμε από αυτές τις θερμίδες που ξοδεύονται περπατώντας. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ορισμένοι άνθρωποι θα μπορούσαν να βιώσουν αύξηση βάρους κατά τη διάρκεια του κλειδώματος ή ακόμη και απώλεια μυών και εύρος κίνησης.

Η έξοδος και η βόλτα ή το τρέξιμο θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους να διατηρήσουν τα επίπεδα φυσικής τους κατάστασης και να αισθάνονται λίγο πιο υγιείς. Ωστόσο, πόση άσκηση μπορεί να χρειαστεί να ακυρώσετε μια ολόκληρη μέρα καθισμάτων είναι προς συζήτηση.

Πώς μπορείτε να αποτρέψετε αυτές τις αρνητικές επιπτώσεις;
Το κλείδωμα σημαίνει ότι δεν μπορούμε να είμαστε έξω όλη την ημέρα κάθε μέρα, αλλά το να βρούμε μια ώρα υπαίθρου την ημέρα θα μπορούσε να κάνει θαύματα για την υγεία μας . Ακόμα και στη βροχή και το κρύο, λίγη ώρα σε εξωτερικούς χώρους μπορεί να μας βοηθήσει να αισθανθούμε λιγότερο άγχος και να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Απλά θυμηθείτε να βεβαιωθείτε ότι φοράτε τη μάσκα προσώπου σας, και σε περίπτωση συνάντησης με έναν φίλο, διατηρήστε κοινωνικές αποστάσεις.

Διαφορετικά, εάν δεν μπορείτε πραγματικά να βγείτε έξω, προσπαθήστε να περάσετε το χρόνο σας σε εσωτερικούς χώρους με υπευθυνότητα, κάνοντας αρκετή άσκηση, διατηρώντας μια υγιεινή διατροφή και περιορίζοντας τον χρόνο της οθόνης σας. Αντ ‘αυτού, σκεφτείτε να καλέσετε έναν φίλο, να διαβάσετε ένα βιβλίο ή ακόμα και να πάρετε ένα νέο χόμπι.

 

 

 

Trending