Παίρνεις βάρος χωρίς λόγο αν και προσέχεις; Μάθε τις 8 ορμονικές διαταραχές που το προκαλούν!

ορμονικες διαταραχες,ορμονικες διαταραχες και ζαλαδες,ορμονικεσ διαταραχεσ κυκλου,ορμονικες διαταραχες αντιμετωπιση,ορμονικεσ διαταραχεσ σκυλου,ορμονικες διαταραχες εξετασεις,ορμονικεσ διαταραχεσ μετα τη γεννα,ορμονικεσ διαταραχεσ στην εμμηνοπαυση,ορμονικες διαταραχες πριν την περιοδο

Η ορμονική ισορροπία παίζει μεγάλο ρόλο στο σώμα σας. Βοηθά στη διατήρηση της βέλτιστης θερμοκρασίας του σώματος, στη ρύθμιση της πέψης, στη βελτίωση της ψυχικής απόδοσης και στην εγκυμοσύνη. Όταν διαταράσσεται η παραγωγή ορμονών ή τα κύτταρα του σώματος γίνονται αίσθημα ευαισθησίας σε αυτά, ενδέχεται να προκύψουν πολλά προβλήματα….

Ίσως έχετε ακούσει ότι η μείωση των οιστρογόνων μπορεί να προκαλέσει ανωμαλίες της εμμήνου ρύσεως, εξάψεις και αϋπνία. Ή ίσως γνωρίζετε ότι η ανεπαρκής παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών οδηγεί σε ομίχλη του εγκεφάλου, υπνηλία και δυσκοιλιότητα.

Αλλά ξέρατε ότι οι αλλαγές στην ορμονική ισορροπία μπορούν να κάνουν το σώμα σας να συσσωρεύσει λίπος;

Μπορεί να αισθάνεστε πραγματικά λυπημένοι αφού δοκιμάσετε πολλές δίαιτες μόδας, προγράμματα άσκησης, μασάζ και άλλες μεθόδους απώλειας βάρους χωρίς κανένα σημαντικό αποτέλεσμα. Αγαπητέ μου, το πρόβλημα μπορεί να είναι στις ορμόνες σας!

Οι ειδικοί λένε ότι η ανισορροπία σε αυτές τις χημικές ουσίες μπορεί να είναι υπεύθυνη για την ανεπιθύμητη αύξηση βάρους σας:

# 1. Αντίσταση στην ινσουλίνη – η ινσουλίνη είναι ορμόνες που εκκρίνονται από το πάγκρεας σας. Βοηθά το σάκχαρο από την κυκλοφορία του αίματος να εισέλθει στα κύτταρα του σώματος και να αποθηκεύσει υπερβολική γλυκόζη στο ήπαρ με τη μορφή γλυκογόνου. Δεν είναι ασυνήθιστο ότι τα κύτταρα χάνουν ευαισθησία στην ινσουλίνη, αφήνοντας σάκχαρο από τρόφιμα που κυκλοφορούν στη ροή του αίματος. Ως αποτέλεσμα, το πάγκρεας προσπαθεί να ξεπεράσει την αντίσταση, συνθέτοντας περισσότερη ινσουλίνη. Η αυξημένη ποσότητα ινσουλίνης συνδέεται συνήθως με την παχυσαρκία.

# 2. Υψηλή κορτιζόλη – τα επινεφρίδια σας απελευθερώνουν αυτήν την ορμόνη σε αγχωτικές καταστάσεις προκειμένου να ενεργοποιήσετε όλους τους αμυντικούς μηχανισμούς του σώματος. Ενώ πολλοί από εμάς αποστασιοποιούμε τα τρόφιμα κατά τη διάρκεια του στρες, η χρόνια έκθεση σε αρνητικά συναισθήματα μπορεί να διατηρήσει τα επίπεδα κορτιζόλης σας συνεχώς αυξημένα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε λαχτάρα και αύξηση βάρους.

# 3. Η σταγόνα οιστρογόνων – γυναικείας αναπαραγωγικής ορμόνης, που συνήθως απελευθερώνεται από τις ωοθήκες σας, όχι μόνο μπορεί να ελέγξει τον εμμηνορροϊκό κύκλο και την ικανότητά σας να συλλάβετε, αλλά και να ρυθμίσετε την πυκνότητα των οστών και τη συσσώρευση λίπους. Γι ‘αυτό οι γυναίκες στην εμμηνόπαυση, που έχουν χαμηλά επίπεδα οιστρογόνων, συσσωρεύουν συχνά λίπος στη μέση. Το ίδιο πρόβλημα μπορεί να εμφανιστεί στις γυναίκες που θηλάζουν, σε εκείνες που ασκούνται πολύ σκληρά ή ακολουθούν διατροφές.

# 4. Υπερβολική τεστοστερόνη – μπορεί να εκπλαγείτε ότι είναι φυσιολογικό για τον θηλυκό οργανισμό να παράγει συγκεκριμένη ποσότητα τεστοστερόνης ανδρικής ορμόνης. Αλλά μερικές φορές μπορεί να προκύψουν προβλήματα, που οδηγούν σε υπερβολική έκκριση ανδρογόνων. Αυτό συχνά οδηγεί σε σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, το οποίο μπορεί να επηρεάσει τον εμμηνορροϊκό σας κύκλο, τη γονιμότητα, το βάρος και την εμφάνιση του δέρματος.

# 5. Ανεπαρκής ορμόνη θυρεοειδούς – ο θυρεοειδής αδένας δημιουργεί ορμόνες θυροξίνη και τριιωδοθυρονίνη, οι οποίες διατηρούνται υπό τον έλεγχο της θερμοκρασίας του σώματος, του μεταβολικού ρυθμού και της ψυχικής υγείας. Έτσι, εάν τα επίπεδα των ορμονών του θυρεοειδούς μειωθούν, μπορεί να κερδίσετε βάρος χωρίς να αλλάξετε τη διατροφή και τη σωματική δραστηριότητα.

# 6. Έλλειψη σεροτονίνης – η σεροτονίνη δεν είναι στην πραγματικότητα ορμόνη. Είναι ένας νευροδιαβιβαστής, ο οποίος στέλνει σήματα στον εγκέφαλό σας, συντονίζοντας την ανοχή σας στον πόνο, τις συνήθειες ύπνου, την επιθυμία για φαγητό και την πέψη. Η κατάθλιψη, οι ανεπάρκειες βιταμινών και η έλλειψη ηλιακού φωτός μπορεί να μειώσουν τα επίπεδα σεροτονίνης σας, κάνοντας σας λαχτάρα για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

# 7. Ανισορροπία της γκρελίνης – όταν το στομάχι σας παραμένει άδειο για αρκετές ώρες, αρχίζει να παράγει γκρελίνη για να σηματοδοτήσει τον εγκέφαλό σας ότι ήρθε η ώρα να φάει. Όταν τρώτε, η παραγωγή αυτής της ορμόνης συνήθως απενεργοποιείται. Αλλά αυτός ο μηχανισμός αποτυγχάνει σε εκείνους, που έχουν πάρα πολύ υπερβολικό βάρος και σε αυτούς, που ακολουθούν πολύ αυστηρή δίαιτα. Η μη φυσιολογική παραγωγή γκρελίνης βρέθηκε να προκαλεί υπερκατανάλωση τροφής και παχυσαρκία.

# 8. Προβλήματα με το πεπτίδιο YY – ειδικά κύτταρα στο έντερο σας κάνουν αυτήν την ορμόνη να περιορίσει την κατανάλωση τροφής και να αυξήσει τον κορεσμό. Όμως, οι άνθρωποι, που λαμβάνουν μεταποιημένα τρόφιμα τακτικά ή ζουν με αυξημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, συχνά έχουν πολύ χαμηλή ποσότητα πεπτιδίου YY. Αυτό μπορεί να αυξήσει την όρεξη και να προκαλέσει σημαντική αύξηση βάρους.

 

Διαβάστε περισσότερα