Πώς ο υπο (α) συνείδητος νους κατευθύνει τη ζωή σου

Πώς ο υπο (α) συνείδητος νους κατευθύνει τη ζωή σου

Τι είναι η Ύπνωση; Τι είναι η Υπνοθεραπεία;
Η υπνοθεραπεία όπως ορίζεται κι από τη λέξη, είναι η ψυχοθεραπευτική τεχνική με την οποία ο θεραπευτής χρησιμοποιεί ως μέθοδο την ύπνωση για να βοηθήσει να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα στον θεραπευόμενο.
Η ύπνωση μπορεί καλύτερα να οριστεί σαν μια κατάσταση χαλάρωσης και επιλεκτικής συγκέντρωσης της προσοχής, κατά την οποία ο νους απομακρύνεται από τις καθημερινές ενασχολήσεις.
Πολλοί άνθρωποι έχουν εξωπραγματικές και λανθασμένες εντυπώσεις για το τι είναι και το τι μπορεί να κάνει η ύπνωση, πράγμα που συνήθως οφείλεται στις εντυπώσεις που έχουν αποκομίσει σχετικά με το θέμα, π.χ. από τον κινηματογράφο ή από επιδείξεις υπνωτιστών μπροστά σε κοινό. Στην πραγματικότητα η εμπειρία της ύπνωσης συχνά δεν έχει τίποτε το δραματικό ή το παράξενο. Θεραπευτικά αποτελέσματα από την ύπνωση υπάρχουν ανεξάρτητα από το αν αυτή βιώνεται σαν κάτι το θεαματικό ή σαν κάτι το απόλυτα συνηθισμένο.
Η ύπνωση λοιπόν, παρόλο που εσφαλμένα έχει συσχετιστεί με το παράξενο και το μυστηριώδες, είναι μια απόλυτα φυσική κατάσταση για όλους τους ανθρώπους. Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι μπαίνουμε και βγαίνουμε από αυτή την κατάσταση, καθημερινά πολλές φορές χωρίς καν να το καταλαβαίνουμε. Πριν αποκοιμηθούμε, όταν βρισκόμαστε μεταξύ ύπνου και ξύπνιου, όταν μας απορροφούν διάφορες σκέψεις, όταν μας παρασύρει η δομή ενός βιβλίου και χανόμαστε στις σελίδες του, όταν χάνουμε την αίσθηση του χώρου και του χρόνου παρακολουθώντας μια ταινία είτε οδηγώντας κ.λπ.
Στη διάρκεια της υπνοθεραπείας μέσω αναδρομής στο παρελθόν, το άτομο μαθαίνει πολλά πράγματα για τους τρόπους με τους οποίους συντηρεί το πρόβλημά του, τόσο σε συνειδητό όσο και σε ασυνείδητο επίπεδο. Γενικά, τα προβλήματα σχετίζονται με συναισθήματα ακατάλληλα και υπερβολικά για την πραγματική κατάσταση.

Μπορεί οποιοσδήποτε να Υπνωτιστεί;
Η κατάσταση της Ύπνωσης είναι μια φυσιολογική ανθρώπινη λειτουργία, οπότε όλοι μπορούν να μπουν και να βγουν από αυτήν, όταν το επιλέξουν. Κάποιοι είναι ιδιαίτερα δεκτικοί στην ύπνωση, ενώ άλλοι λιγότερο.
Πως αισθάνεσαι όταν είσαι σε κατάσταση ύπνωσης;
Δεν υπάρχει συνήθως “αίσθημα ύπνωσης”. Κάθε άνθρωπος το αισθάνεται διαφορετικά. Άλλοι αισθάνονται υπερβολικά ελαφριοί σαν να αιωρούνται ή βαριοί σαν να βουλιάζουν στην καρέκλα, άλλοι αισθάνονται ένα αίσθημα γαλήνης και ευφορίας. Πολλοί χάνουν την αίσθηση του χρόνου. Επίσης, η ύπνωση διαφέρει από τη χαλάρωση του διαλογισμού, τόσο στη νευροφυσιολογία του εγκεφάλου όσο και στο στόχο, ο οποίος δεν είναι το άδειασμα του μυαλού ή η μυϊκή χαλάρωση, αλλά η αξιοποίηση του μυαλού για να επιτευχθεί η επιθυμητή αλλαγή.
Η ύπνωση είναι ύπνος;

Η ύπνωση έχει εσφαλμένα συσχετιστεί με τον ύπνο, λόγω της ονομασίας της. Η κατάσταση της ύπνωσης όμως, είναι μια αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας της συνειδητότητας. Πρώτα χαλαρώνει κανείς το σώμα του, μετά χαλαρώνει το συνειδητό μέρος του νου του και κατόπιν εστιάζει την φαντασία του. Για να γίνει αυτό πρέπει φυσικά να είναι ξυπνητός. Όταν βρισκόμαστε σε κατάσταση ύπνωσης, τα κύματα του εγκεφάλου αλλάζουν από την κατάσταση Βήτα που είναι η εγρήγορση σε κατάσταση Άλφα, που είναι η κατάσταση βαθιάς χαλάρωσης. Όταν είμαστε σε κατάσταση ύπνου, τα εγκεφαλικά κύματα μπαίνουν στην κατάσταση Δέλτα όπου τα εγκεφαλογραφήματα δείχνουν μια αργή κίνηση του εγκεφάλου και η πνευματική μας λειτουργία ελαττώνεται. Στην ύπνωση η λειτουργία του εγκεφάλου αυξάνεται και υπάρχει πλήρης αντίληψη του τι γίνεται γύρω μας.
Μπορεί να κάνω κάτι που δεν θέλω; ( π.χ. να αποκαλύψω προσωπικές πληροφορίες;)
Σίγουρα όχι. Όταν είστε σε ύπνωση, έχετε πλήρη έλεγχο και δεν θα κάνετε κάτι που δεν θέλετε. Τον έλεγχο του νου σας τον έχετε μόνο εσείς. Για να το καταλάβετε με ένα παράδειγμα, εσείς οδηγείτε το αυτοκίνητο και ο θεραπευτής είναι ο συνοδηγός που προτείνει ποια κατεύθυνση να πάρετε για να φτάσετε στον προορισμό σας. Σε κατάσταση ύπνωσης νιώθετε και ακούτε τα πάντα που γίνονται γύρω σας κάθε στιγμή και μπορείτε να βγείτε από την κατάσταση όποια στιγμή επιθυμείτε . Επίσης, κατά κανόνα, θα θυμάστε τα πάντα μετά, εκτός κι αν εσείς επιλέξετε διαφορετικά.
Σε τι μπορεί να με βοηθήσει η Υπνοθεραπεία;
Η ύπνωση έχει πολύ μεγάλο εύρος, μιας και αντιμετωπίζει θέματα τα οποία έχουν ψυχοσυναισθηματική αιτία.
Μπορεί να βοηθήσει σε πολλές καταστάσεις όπως:
 Aπαλλαγή από κακές συνήθειες (π.χ. κάπνισμα, υπερφαγία)
 Δημιουργία νέων και περισσότερων υγιών συνηθειών διατροφής κι ενίσχυση των κινήτρων για χάσιμο βάρους
 Χαλάρωση κι αντιμετώπιση του στρες, βελτίωση ποιότητας ύπνου
 Απελευθέρωση από φοβίες
 Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης / αυτοεκτίμησης
 Απαλλαγή από συνήθειες αρνητικής σκέψης που υποσκάπτουν την εμπιστοσύνη στον εαυτό
 Ψυχοσωματικά προβλήματα, τα οποία δεν έχουν ιατρική (οργανική) αιτία, αλλά καθαρά ψυχοσυναισθηματική

Σε ποιες περιπτώσεις αντενδείκνυται;
Η Υπνοθεραπεία αντενδείκνυται για άτομα με ιστορικό ψυχωσικής διαταραχής, επιληψία, μείζονα κατάθλιψη. Φυσικά δεν αποτελεί πανάκεια. Καλό είναι μετά τη λήψη του ιστορικού, να αποφασίζουμε εάν ενδείκνυται σαν θεραπευτική μέθοδος, είτε από μόνη της, είτε συνδυαστικά με άλλη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση. Η υπνοθεραπεία είναι μια ασφαλής μέθοδος θεραπείας και δεν έχει καταγραφεί κάποιο δυσμενές περιστατικό. Είναι επίσημα αναγνωρισμένη θεραπεία από την ιατρική και την ψυχολογία.

 

Γραμμένου Αντιγόνη
Υπνοθεραπεύτρια

*Theta Healing * by AntiG

Antigoni Grammenou

iciao.gr

Ακολουθήστε το Neoblogs.gr στο Google News

Written by ΕΜΥ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Έκανα το χόμπι μου επάγγελμα. Από μια ταπεινή blogger αποφάσισα να γίνω αρθρογράφος και ταυτόχρονα έχω ξεκινήσει μαθήματα για να γίνω και δημοσιογράφος. Αγαπώ την φύση και προτιμώ την φύση απο την βοή της πόλης. Μεγάλη μου επιθυμία κάποια στιγμή να καταφέρω να αποκτήσω ένα σπίτι μέσα στην φύση όπου θα ζω με ηρεμία