Γ.Δριτσάκος στο pagenews.gr: «Φως» από την ΥΠΑ στα «σκοτεινά» σημεία της πτώσης του Αντόνοφ στην Καβάλα

Ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γεώργιος Δριτσάκος, μίλησε στο pagenews,gr και εξιστόρησε όλα όσα συνέβησαν τη μοιραία νύχτα, αλλά και γιατί η Ελλάδα δεν ενημερώθηκε για την επικινδυνότητα του φορτίου του Αντόνοφ

Σε εξέλιξη είναι από το βράδυ του Σαββάτου [16/7] ένα θρίλερ, μετά τη συντριβή ενός αεροσκάφους Αντόνοφ 12, ουκρανικού νηολογίου, το οποίο απογειώθηκε από το Νις της Σερβίας με τελικό προορισμό το Αμμάν της Ιορδανίας, διερχόμενο από τον ελληνικό εναέριο χώρο. Το αεροσκάφος κατέπεσε φλεγόμενο σε αγροτική περιοχή της Καβάλας, παρασύροντας στον θάνατο και τα 8 μέλη του πληρώματός του.

Ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γεώργιος Δριτσάκος, μίλησε στο pagenews,gr και εξιστόρησε όλα όσα συνέβησαν τη μοιραία νύχτα, αλλά και γιατί η Ελλάδα δεν ενημερώθηκε για την επικινδυνότητα του φορτίου του Αντόνοφ.

Το χρονικό

Το Αντόνοφ 12, ουκρανικού νηολογίου απογειώθηκε από το Νις της Σερβίας με 8 άτομα πλήρωμα και 12 τόνους φορτίο κάργκο με προορισμό το Αμμάν της Ιορδανίας, μέσω των FIR Βόρεια Μακεδονίας, Ελλάδας και Κύπρου.

Στις 22:09  μπαίνει στο ελληνικό FIR.

Στις 22:42 ανέφερε ευρισκόμενο περίπου στο ανατολικό μέρος της Χαλκιδικής, ο πιλότος αναφέρει στη συχνότητα της Θεσσαλονίκης τρεις φορές τον διεθνή κωδικό Mayday,(κωδικός κινδύνου), λέγοντας πως έχει φωτιά στον 4ο κινητήρα του.

Τρία λεπτά αργότερα, στις 22:45 αναφέρει προσέγγιση στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα για άμεση προσγείωση…

Δύο λεπτά αργότερα, στις 22:47 χάνεται από τα ελληνικά ραντάρ…

Οι πρώτες κινήσεις και το θρίλερ

Όπως δηλώνει στο pagenews.gr, o επικεφαλής της ΥΠΑ, Γεώργιος Δριτσάκος, ενημερώθηκε άμεσα, ενεργοποιώντας όλο τον μηχανισμό και τους εμπλεκόμενους φορείς σε κατάσταση κινδύνου.

Σε πρώτη φάση ενημερώθηκε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης,  ώστε να ξεκινήσει άμεσα η επιχείρηση για τυχόν επιζώντες. Άμεσα απογειώθηκε ένα σούπερ πούμα από τη Λήμνο με κατεύθυνση την Καβάλα, όπου και χάθηκε το στίγμα του αεροσκάφους.

Ενημερώθηκαν επίσης Πυροσβεστική, Πολιτική Προστασία και Αστυνομία, καθώς επίσης και οι τοπικοί Δήμοι και κοινότητες.

Όπως σημειώνει ο κ. Δριτσάκος, οι μαρτυρίες κατοίκων στο Παλαιχώρι, για θέαση φλεγόμενου αεροσκάφους και εκρήξεις, ενεργοποίησε και το ΕΚΑΒ με την αποστολή 5 ασθενοφόρων στην περιοχή, θέτοντας παράλληλα σε μέγιστη ετοιμότητα και δύο νοσοκομεία, της Καβάλας και το «Παπαγεωργίου» της Θεσσαλονίκης.

«Δεν ξέραμε τι θα βρούμε»

Μέχρι εκείνη τη στιγμή ξέραμε για 8 άτομα πλήρωμα, ενημερώσαμε και ξεκίνησε η διαδικασία διάσωσης, Η φωτιά ήταν μεγάλη και οι εκρήξεις συνεχείς.

Όταν σταμάτησαν οι εκρήξεις, μετέβησαν στην περιοχή πεζοπόρα και η πυροσβεστική.

Ωστόσο την ίδια στιγμή υπήρξε ενημέρωση ότι το φορτίο ήταν επικίνδυνο με συνέπεια να αποφασιστεί η απομάκρυνση όλων και η περιοχή να οριοθετηθεί.

“Το σκοτεινό σημείο”

Πολλά ερωτήματα ανακύπτουν σχετικά με την ενημέρωση που είχε η ελληνική πλευρά για την επικινδυνότητα του φορτίου του μοιραίου Αντόνοφ. Όπως εξηγεί ο κ.Δριτσάκος, η  ΥΠΑ ενημερώνεται για το κάργκο φορτίο, το οποίο κατηγοριοποιείται σε αντίστοιχες βαθμίδες ανάλογα με την επικινδυνότητα του, και για τα πολύ υψηλού κινδύνου απαιτείται η έγκρισή του, έστω και για διέλευση από τον ελληνικό εναέριο χώρο, ώστε να το «έχουμε κατά νου» όπως χαρακτηριστικά λέει…

Ο κ.Δριτσάκος, σημειώνει πως δεν υπήρξε καμία ενημέρωση και καμία κοινοποίηση, από τη σερβική πλευρά, ως όφειλε σε αυτές περιπτώσεις.

Η διαδικασία, όπως εξηγεί είναι η εξής: Η πρεσβεία της Σερβίας εν προκειμένω, υποβάλλει αίτημα στο υπουργείο Εξωτερικών, της Ελλάδας, το οποίο μεταβιβάζει το αίτημα στην ΥΠΑ και εγκρίνεται ή όχι…κι αυτό όπως λέει ο κ.Δριτσάκος είναι το σκοτεινό σημείο της υπόθεσης, γιατί αυτή η διαδικασία δεν ακολουθήθηκε στην περίπτωση αυτή και δεν υπήρξε καμία ενημέρωση και πληροφόρηση.

Αναζήτηση απαντήσεων

Ο κ. Δριτσάκος, αναλύοντας τα επόμενα βήματα από πλευράς Υπηρεσίας, ανέφερε ότι θα αναζητηθούν απαντήσεις, από τη Σερβία, δια του ελληνικού ΥΠΕΞ.

Η ΥΠΑ θα ζητήσει να μάθει για ποιο λόγο ζητήθηκε υπέρπτηση ελληνικού εναέριου χώρου χωρίς να γνωστοποιηθεί το περιεχόμενο και κυρίως η επικινδυνότητα του φορτίου.

Μάλιστα, όπως είπε κατόπιν ελληνικών πιέσεων προς το αεροδρόμιο του Νις, αποκαλύφθηκε ότι μετέφερε επικίνδυνα υλικά, αλλά όχι τι. Στόχος πλέον της ΥΠΑ, σύμφωνα με τον κ. Δριτσάκο είναι να διευκρινιστεί γιατί δεν δηλώθηκε ότι μετέφερε επικίνδυνο φορτίο, και χάθηκε πολύτιμος χρόνος ερευνών για την ανεύρεση τυχόν επιζώντων, έστω κι αν οι πιθανότητες σε αυτή την περίπτωση ήταν μηδενικές.

Αποφεύχθηκε μεγαλύτερη τραγωδία

Ο κ.Δριτσάκος σημειώνει πως τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα αν δεν έπεφτε σε αγροτική περιοχή, και προσέγγιζε τελικά το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα, όπου πιθανότα οι καταστροφές και ενδεχoμένως και οι απώλειες ανθρώπινων ζωών να ήταν μεγαλύτερες.

Στην περιοχή μετέβη μία εξειδικευμένη ομάδα, ο Λόχος Πυρηνικής Βιολογικής Άμυνας, η οποία θα ερευνήσει και θα μετρήσει τυχόν τοξικότητα της περιοχής και σε κάθε βήμα της θα ακολουθείται και από τις υπόλοιπες δυνάμεις…

Ο έλεγχος είναι υποχρεωτικός μετά τα όσα συνέβησαν, και τις ασαφείς απαντήσεις της σερβικής πλευράς, ώστε πλέον να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για τον πληθυσμό της περιοχής, αλλά ούτε και για το περιβάλλον, λόγω του διασκορπισμού των συντριμμιών.

Πρώτο μέλημα μας να προστατεύσουμε τον κόσμο και να καταστεί το έδαφος της περιοχής ξανά βιώσιμο σημεώνει ο κ.Δριτσάκος.

Τα αίτια της πτώσης

Τις έρευνες για τα αίτια της τραγωδία αναλαμβάνει η Εθνική Αρχή Διερεύνησης Ατυχημάτων η οποία και θα λάβει πλήρη γνώση όλων των αναφορών και του υλικού που υπάρχει.

Τα συνεχή ρεπορτάζ από τον τόπο της τραγωδία επιβεβαιώνουν πλήρως την αλληλουχία των γεγονότων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

pagenews.gr

Ακολουθήστε το Neoblogs.gr στο Google News

Written by ΝΤΙΝΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ

Είμαι απόφοιτη της Πάντειου και αγαπώ πολύ την δημοσιογραφία, θα ήθελα μέσα απο τα κείμενα μου να αλλάξω τον τρόπο που σκέφτεται ο κόσμος. Λατρεύω τα σκυλιά και ειδικά τον αγαπημένο μου Μίσα