Connect with us

LIFE

Έκτακτη είδηση: Νέα μελέτη COVID ισχυρίζεται ότι ο ύπνος επηρεάζει σημαντικά τον κίνδυνο μόλυνσης!

Published

on

Η αβεβαιότητα της πανδημίας μπορεί να φτάσει στο μυαλό σας. Οι ερευνητές έχουν βρει μια μέθοδο για την καθημερινή μας ζωή για να μειώσουν τον κίνδυνο σύλληψης COVID.

Όχι μόνο είναι ευχάριστο, αλλά και υγιές: ο αρκετός ύπνος δεν βλάπτει και είναι εφικτός για τους περισσότερους με λίγες μικρές αλλαγές στην καθημερινή ζωή…..

Μια πρόσφατη μελέτη στο περιοδικό BMJ Nutrition, Prevention and Health καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο ύπνος συμβάλλει (ορατά) στην ανοσολογική άμυνα κατά του κοροναϊού.

Το περιεχόμενο της μελέτης
Η μελέτη εξετάζει περισσότερα από 2800 άτομα από έξι χώρες που εργάζονται στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης και ήταν σε τακτική επαφή με ασθενείς με COVID-19 για μια περίοδο έξι μηνών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ο κίνδυνος μετάδοσης μειώνεται κατά 12% για κάθε επιπλέον ώρα ύπνου. Εκείνοι οι συμμετέχοντες που είναι επιρρεπείς σε ουδετεροποίηση διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο μόλυνσης.

Αυτοί οι άνθρωποι τείνουν επίσης να έχουν μακρύτερες και πιο σοβαρές κρίσεις ασθένειας από εκείνους που είναι λιγότερο στρες. Μια μικρότερη μελέτη από την Κίνα έχει παρόμοια αποτελέσματα:

Τα άτομα που δεν έχουν κοιμηθεί αρκετά την εβδομάδα πριν αρρωστήσουν με το COVID-19 παρουσιάζουν πιο σοβαρά συμπτώματα. Τώρα οι ερευνητές ερευνούν επίσης τη σχέση με τη μελατονίνη .

Η ορμόνη παίζει σημαντικό ρόλο στον κύκλο ύπνου-αφύπνισης και θα μπορούσε θεωρητικά να βοηθήσει στην πρόληψη της λοίμωξης του ιού ή τουλάχιστον να ανακουφίσει την πορεία του.

Κριτική της μελέτης
Ο γιατρός ύπνου Steven Holfinger από το Πανεπιστήμιο του Οχάιο επιβεβαιώνει ότι η έλλειψη ύπνου, τα προβλήματα ύπνου ή η εξάντληση θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο μόλυνσης.

Ωστόσο, κατά τη γνώμη του, οι λίγες μελέτες δεν επαρκούν για να το αποδείξουν οριστικά. Υπάρχουν επίσης παράγοντες που η μελέτη δεν έλαβε επαρκώς υπόψη.

Για παράδειγμα, υπάρχει η πιθανότητα το προσωπικό που κινδυνεύει να αντιμετωπίσει περισσότερους ασθενείς. Επιπλέον, πρέπει γενικά να ερμηνεύσουμε τα δεδομένα πολύ προσεκτικά , καθώς οι συνθήκες αλλάζουν πολύ γρήγορα στην πανδημία.

Ο ύπνος είναι υγιής
Ενώ οι ειδικοί προειδοποιούν ότι ο επαρκής ύπνος δεν αποτελεί πανάκεια για τον κοροναϊό, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ύπνος είναι σημαντικός για την υγεία και την άμυνα . Ο Χόλφιγκερ αναφέρει σχετικά:

Καθώς το σώμα μας καταπολεμά τις λοιμώξεις, απελευθερώνουμε κυτοκίνες που προάγουν τον ύπνο και οδηγούν σε αύξηση του ύπνου όταν συμβαίνουν λοιμώξεις. Υποθέτουμε ότι αυτό είναι ευεργετικό για το ανοσοποιητικό μας σύστημα για την καταπολέμηση των λοιμώξεων. Η τρέχουσα υπόθεση είναι επομένως ότι ο ύπνος είναι ευεργετικός για την ανοσοποιητική μας υγεία.
Επομένως, ο επαρκής ύπνος δεν είναι μόνο καλή ιδέα σε σχέση με την τρέχουσα πανδημία. Έχει αποδειχθεί επίσης ότι βελτιώνει τη συνολική ποιότητα ζωής .

Μπορείτε εύκολα να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας . Για παράδειγμα, πρέπει να γνωρίζετε γιατί η λειτουργία αναβολής στο ξυπνητήρι του κινητού σας τηλεφώνου είναι πιο επιβλαβής παρά χρήσιμη. Μπορείτε επίσης να αλλάξετε τη θέση του κρεβατιού σας στο δωμάτιο και να μάθετε να κοιμάστε τόσο βαθιά όσο ένα μωρό.

Trending