Connect with us

LIFE

Αυτοί είναι οι 5 λόγοι που οδηγούν στην χαλάρωση-Μάθε πως να την αποφύγεις!

Published

on

τοπικό λίπος, χαλάρωση, σωματικό λίπος, παχυσαρκία

Όταν μεγαλώνουμε, το σώμα μας υφίσταται πολλές αλλαγές. Οι ορμονικές διακυμάνσεις, οι αλλαγές στη χημική ισορροπία και ο μεταβολικός ρυθμός επηρεάζουν σημαντικά την εμφάνιση και την ευημερία μας. Έχετε παρατηρήσει ποτέ ότι οι περισσότερες γυναίκες κερδίζουν αρκετά κιλά, ενώ γερνούν;

Η αύξηση βάρους θεωρείται συχνά ως φυσιολογικό μέρος της γήρανσης. Ακόμη και αυτοί, που είχαν αξιοζήλευτη, αδύνατη, σχήμα μοντέλου στη δεκαετία του 20, δυσκολεύονται να διατηρήσουν το συνηθισμένο βάρος τους με την πάροδο των ετών.

Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τις ελκυστικές πτυχές στη μέση σας και την αδυναμία προσαρμογής στο αγαπημένο σας φόρεμα. Το επιπλέον βάρος μπορεί να προκαλέσει μεγάλη βλάβη στην υγεία σας, καθώς αυξάνει τους κινδύνους καρδιακών παθήσεων, διαβήτη, αρθρίτιδας και νεφρικής ανεπάρκειας.

Οι περισσότερες γυναίκες αρχίζουν να συσσωρεύουν λίπος κοντά στην εμμηνόπαυση.

Πραγματοποιήθηκαν πολυάριθμες μελέτες για να καταλάβουμε, γιατί τα σώματά μας γίνονται μεγαλύτερης ηλικίας. Σύμφωνα με τα δεδομένα, ο λόγος είναι πιθανός για αυτούς τους παράγοντες:

# 1. Αλλαγές στα οιστρογόνα – στη μέση ηλικία, τα επίπεδα των ορμονών φύλου μετατοπίζονται. Όταν τα οιστρογόνα πέφτουν, οι γυναίκες τείνουν να συσσωρεύουν λίπος γύρω από τη μέση . Αυτό το «σπλαχνικό» λίπος συσσωρεύεται και στα εσωτερικά όργανα, αυξάνοντας τους κινδύνους σοβαρών προβλημάτων υγείας.

# 2. Αυξημένη όρεξη – μια μελέτη διαπίστωσε ότι τα επίπεδα της γκρελίνης της ορμόνης πείνας είναι υψηλότερα στις γυναίκες γύρω από την εμμηνόπαυση. Εκτός από αυτό, ουσίες, οι οποίες συνήθως σηματοδοτούν την πληρότητα (λεπτίνη και νευροπεπτίδιο Υ) δεν λειτουργούν σωστά σε αυτήν την περίοδο ζωής. Αυτό συχνά οδηγεί σε υπερκατανάλωση τροφής και πόθους για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες.

# 3. Απώλεια μυϊκής μάζας – οι μύες σας χρησιμοποιούν θερμίδες, ακόμη και όταν δεν σηκώνετε βάρη. Όσο περισσότερη μυϊκή μάζα έχετε, τόσο υψηλότερος είναι ο μεταβολικός σας ρυθμός. Με τη γήρανση, χάνουμε αυτήν τη μυϊκή μάζα που οδηγεί σε χαμηλότερες θερμίδες. Έτσι, εάν παίρνετε την ίδια ποσότητα θερμίδων, όπως νωρίτερα και δεν προσθέσετε περισσότερες ασκήσεις, οι πιθανότητες αύξησης του βάρους είναι υψηλές.

# 4. Έλλειψη ασκήσεων – οι ηλικιωμένες γυναίκες δεν είναι τόσο δραστικές, όσο νεότερες. Ο καθιστικός τρόπος ζωής, ο χαμηλότερος μεταβολικός ρυθμός και η αυξημένη όρεξη οδηγούν σε αύξηση βάρους. Προσθέστε περισσότερη αερόβια άσκηση και ασκήσεις δύναμης για να παραμείνετε άπαχοι και υγιείς για πολλά χρόνια. Οι ειδικοί προτείνουν να εκτελέσετε τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας δραστηριότητας (γρήγορο περπάτημα) ή 75 λεπτά έντονης δραστηριότητας όπως τζόκινγκ ή τρέξιμο την εβδομάδα.

# 5. Χαμηλή διάθεση – οι γυναίκες στην εμμηνόπαυση συχνά αισθάνονται κατάθλιψη λόγω του γεγονότος της γήρανσης. Η μείωση των οιστρογόνων παίζει επίσης ρόλο στη μεταβολή της διάθεσης. Η κατάθλιψη σχετίζεται με την αύξηση της κορτιζόλης ορμόνης στρες που συνήθως οδηγεί σε υπερκατανάλωση τροφής και αύξηση βάρους.

 

Trending