4+1 τρόφιμα που ενεργοποιούν κάθε μεταβολισμό-Θα σου λύσει τα χέρια!

μεταβολισμος,προβλήματα μεταβολισμού,θυροειδης,αδυνατισμα,αδυνατισμα γρηγορο,αδυνατισμα στα 50

Έχετε παρατηρήσει ότι μερικοί άνθρωποι μπορούν να τρώνε κιλά άχρηστα τρόφιμα τη νύχτα και να παραμένουν λεπτοί; «Αυτό οφείλεται στον καλό μεταβολισμό», λένε εκείνοι, που παίρνουν βάρος αφού τρώνε ένα μικρό κομμάτι ψωμί. Ο μεταβολισμός (ονομάζεται επίσης μεταβολικός ρυθμός) είναι ένα σύστημα χημικών….

αντιδράσεων, οι οποίες παράγουν και χρησιμοποιούν ενέργεια απαραίτητη για τη ζωή σας. Εν ολίγοις, αυτός είναι ο ρυθμός που καίτε θερμίδες.

Στην πραγματικότητα το σώμα σας καταναλώνει ενέργεια όχι μόνο κατά τη διάρκεια ασκήσεων και άλλων ειδών σωματικής άσκησης. Η αναπνοή, η διατήρηση της βέλτιστης θερμοκρασίας του σώματος και ακόμη και η πέψη των τροφίμων απαιτεί ορισμένες ποσότητες θερμίδων.

Το πόση ενέργεια ξοδεύει το σώμα σας, εκτελώντας τις λειτουργίες του, εξαρτάται κυρίως από γενετικά χαρακτηριστικά.

Έτσι, εάν είστε τυχεροί που έχετε υψηλό μεταβολικό ρυθμό, καίτε πολλές θερμίδες, όταν ξεκουράζεστε και κοιμάστε.

Τα πράγματα γίνονται χειρότερα για άλλους, που ζουν με χαμηλό μεταβολισμό και πρέπει να τρώνε λιγότερο για να αποτρέψουν την αύξηση βάρους.

Ωστόσο, πολλές μελέτες διαπίστωσαν ότι ο τρόπος ζωής και οι διατροφικές σας επιλογές μπορούν να αλλάξουν σημαντικά την ισορροπία των ορμονών σας, τον μεταβολικό ρυθμό και την εμφάνισή σας.

Ενώ γνωρίζουμε πολλά για τον καφέ, το πράσινο τσάι, το τζίντζερ και άλλους «ενισχυτές του μεταβολισμού», υπάρχουν λίγες πληροφορίες σχετικά με τις τροφές που μπορούν να βλάψουν τον τρόπο, το σώμα σας ξοδεύει θερμίδες.

Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα προϊόντα, τα οποία μπορούν να επιβραδύνουν το μεταβολικό σας ρυθμό και να δυσκολευτούμε να χάσουμε βάρος .

# 1. Σόδα – όλα αυτά τα ποτά γεμάτα ζάχαρη περιέχουν υψηλές ποσότητες φρουκτόζης, η οποία συσσωρεύεται στο ήπαρ και συχνά μετατρέπεται σε λίπος. Η κατανάλωση πάρα πολύς σόδας και συσκευασμένου χυμού φρούτων (ναι, αγαπητοί, οι εμπορικοί χυμοί περιέχουν τόσο ζάχαρη, όσο τα ανθρακούχα ποτά) μπορούν να απενεργοποιήσουν την αίσθηση πληρότητας και να ενισχύσουν την παραγωγή γκρελίνης ορμόνης πείνας. Αυτό συνήθως οδηγεί σε υπερκατανάλωση τροφής και αύξηση βάρους.

# 2. Granola – μπορεί να εκπλαγείτε ότι το granola, ευρέως γνωστό ως υγιεινή διατροφή, μπορεί να προσθέσει αρκετά κιλά στο βάρος σας. Ο λόγος είναι ότι οι κατασκευαστές συχνά βάζουν σιρόπια γλυκόζης ή μεταποιημένο μέλι για να κάνουν το προϊόν πιο νόστιμο. Για να έχετε νόστιμο πρωινό χωρίς να κερδίσετε επιπλέον κιλά , φτιάξτε σπιτικό granola, χρησιμοποιώντας ολόκληρα δημητριακά, σταφίδες, ξηρούς καρπούς και κανέλα.

# 3. Μεταποιημένα φυτικά έλαια – πιθανότατα έχετε ακούσει ότι τα φυτικά έλαια είναι πολύ πιο υγιεινές επιλογές για την υγεία σας από το βούτυρο, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και άλλες πηγές κορεσμένων λιπών. Στην πραγματικότητα, πολλά εμπορικά φυτικά έλαια όπως το safflower, canola και ηλιέλαιο τροποποιούνται γενετικά και γεμίζονται με διαλύτες. Όταν τα φυτικά έλαια χρησιμοποιούνται κατά την επεξεργασία τροφίμων, οξειδώνονται που προάγουν τη φλεγμονή και διαταράσσουν το μεταβολισμό.

# 4. Τα τεχνητά γλυκαντικά – η ασπαρτάμη και η σουκραλόζη θεωρείται ευρέως ότι ικανοποιούν τις γλυκές επιθυμίες σας χωρίς να διευρύνετε τη μέση σας. Ωστόσο, μπορούν να αυξήσουν την όρεξή σας και να προκαλέσουν πόθο για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Η αυξημένη όρεξη είναι κάτι, οι άνθρωποι δυσκολεύονται πολύ να αγωνιστούν. Επομένως, τα τεχνητά γλυκαντικά μπορεί να αυξήσουν την κατανάλωση θερμίδων.

# 5. Εκλεπτυσμένοι σπόροι – φαίνεται ότι τα δημητριακά είναι τα πιο φιλικά για την υγεία τρόφιμα. Στην πραγματικότητα, όμως, η λήψη εξευγενισμένου αλευριού, ζυμαρικών, κροτίδων κ.λπ. σχετίζεται με αλλαγές στο μικρόβιο του εντέρου, τον μεταβολικό ρυθμό και τη χρόνια φλεγμονή.

 

 

Διαβάστε περισσότερα